otkaznik (otkaznik) wrote,
otkaznik
otkaznik

Возвращаюсь к упомянутой брошюре «The pathway to equitable math instruction» из предыдущего поста. Не могу пройти мимо этого:

White supremacy culture shows up in math classrooms when...

“Real-world math” is valued over math in the real world.

Often the emphasis is placed on learning math in the “real world,” as if our classrooms are not a part of the real world. This reinforces notions of either/or thinking because math is only seen as useful when it is in a particular context. However, this can result in using mathematics to uphold capitalist and imperialist ways of being and understandings of the world.

Фразеология взята из какого-то троцкистско-маоистского манифеста. И это в методологическом пособии по обучению математике в средней школе. Люди, я где?

https://equitablemath.org/wp-content/uploads/sites/2/2020/11/1_STRIDE1.pdf
Tags: америка, и что дальше, идеология, культур-мультур
Subscribe

  • (no subject)

    В течение довольно долгого времени и особенно в связи с драматическими событиями каденции Трампа и его проигрыша на последних выборах я наблюдал, в…

  • (no subject)

    Children are afraid to challenge the repressive ideology that rules our school. That’s why I am. ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌…

  • (no subject)

    К плану Байдена у меня много вопросов, но я готов их в каком-то смысле объединить в один. Почему этот план продолжают называть…

  • Post a new comment

    Error

    Anonymous comments are disabled in this journal

    default userpic

    Your reply will be screened

  • 7 comments